Mikor szállítják már a rendelésemet?
Amikor az ember megrendel egy terméket, legyen az WC-csésze, ülőkád vagy éppen mosdókagyló, joggal várhatja el, hogy az a megadott időben megérkezzen. Nyilván ez az érdeke a forgalmazónak is, hiszen elégedett ügyfeleket szeretne, akik legközelebb is nála vásárolnak...
Az elmúlt két évben azonban sok szempontból megváltozott a világ, amelyben élünk, és ez bizony sokszor a szállítási határidőket is negatívan befolyásolta.
Járvány és logisztika
A koronavírus felkészületlenül ért bennünket, régóta berögzült szokásokon voltunk kénytelenek változtatni, és rákényszerültünk arra, hogy olyan új készségeket sajátítsunk el, amelyekről sosem gondoltuk, hogy szükségünk lesz rájuk. A járvány nem csak azt hozta magával, hogy elterjedt a home office és a digitális oktatás, hogy maszk nélkül már senki nem indul el otthonról, vagy hogy a kenyeret is online rendeljük, hanem az országok közötti átjárást is megnehezítette. Első ránézésre ez utóbbi luxusproblémának tűnik, pedig nem csak a turistákat érinti, hiszen ha egy határátlépésnél, amihez korábban némi túlzással még lassítani sem kellett, most dokumentumok sokaságával, negatív tesztekkel és nem kevés várakozási idővel kell számolnunk, az bizony fennakadásokat okozhat az áruszállításban.
Nyersanyaghiány és árbizonytalanság
A járvány másik, közvetett hatása az, hogy a kitörésekor néhány hónapra ez egész világ leállt. Mindenki lisztet és szobabiciklit akart vásárolni, mintha egy hosszú ostromra készülne, amelyet otthona falai között kell kihúznia. Ennek köszönhetően bizonyos árucikkek iránt megnőtt a kereslet, míg mások gyártása teljesen leállt – sok ember kénytelen volt pályát módosítani. Aztán amikor néhány hónap múlva magához tért a világ az első sokkból, mindenki ahhoz az állapothoz akart visszatérni, ami a járvány előtt volt. Hirtelen felpörgött a kereslet, de egyszerre se termékből, se nyersanyagból, se munkaerőből nem volt elég. Ennek eredménye az, hogy ellátási láncok akadoznak, hónapok óta megrendelt termékek nem készülnek el, a már elkészültek ára pedig egyik napról a másikra akár a másfélszeresére is emelkedhet.
A világpiaci folyamatoknak mindnyájan csupán elszenvedői vagyunk, ennek ellenére a Szaniteronline igyekszik mindent elkövetni megrendelői kiszolgálásáért.
Tapasztalaunk alapján a megrendelések 80-85%-át az előrejelzett szállítási határidőre tudjuk szállítani.
Bizonyos esetekben viszont sajnos a gyárilag visszaigazolt határidők sem pontos "számonkérhető" információk.